Sunday 27 July 2014

Salam Lebaran 1435H

Assalamualaikum,

Hari nie dah masuk 29 Ramadan. Terasa sayu juga nak meninggalkan bulan yang penuh kemuliaan ini. Entah dapat atau tidak kite semua bertemu dengan bulan keberkatan ini pada tahun hadapan. Apa yang penting, aku harap segala amal ibadahku pada ramadan kali ini diterima oleh Allah SWT hendaknya. Ameen.


credit to : Uncle "Google"

Di sini aku nak mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri buat semua yang mengenali diriku terutama sekali kepada keluarga tersayang, sanak-saudara, rakan2 seperjuanganku, rakan2 fb, geng2 novel dan tak dilupakan rakan2 blogger sekalian. Aku nak minta maaf kalau aku ade terkasar bahasa selama kita berkawan, bersembang, waima "bercakaran manja" sekalipun di fb mahupun di blog. Maklumlah, tiada manusia yang sempurna di dunia ini. Oleh itu, ku susun 10 jari memohon maaf. Salam kosong-kosong ya. Semoga kita semua dirahmati oleh-NYA dan semoga ukhwah kita berpanjangan.

Raya tahun nie tahun last tau aku jadi "pengganggur terhormat." In shaa Allah, tahun depan bergelar mahasiswi pula. Doa2kan aku dapat masuk Universiti ya. Oleh itu, tahun nie aku nak jalankan satu misi penting. Apakah? Mestilah misi kutip duit raya! hehehe... Umur belasan tahun lagi., bolehlah mintak duit raya lebih kali nie..poyo jer. Tapi tahun nie, yang tak bestnya x de seorang yang balik beraya. Bukan tak balik langsung tapi, lewat lah sikit baliknya. So kami, berenam je raya bersama tahun nie ( ma, abah, kakak, abang, adik dan aku). Tapi, nasib baik jugak abang aku yang kerja mekanik tu ada satu family. Maklumlah kampung diorang sama jer. Tak yah gaduh nak balik beraya mana dulu. hik3...Jadi meriahlah jugak raya kali nie walaupun kau-tengok-muka-aku, aku-tengok-muka-kau (orang yg sama jer yg ada tiap2 tahun)..hihihi
Rasanya macam tahun nie aku sefamily akan dapat "surprise" jugaklah. Kalau nak tahu apa surprise itu, tunggu cerita aku selanjutnya ya...;)

Oklah, itu jelah apa yang nak dikarang pada entry kali nie. Tak lupa jugak kepada sesiapa yang nak balik beraya tu, hati2 di jalan raya. Yang dah sampai kat kampung tu, selamat bersukaria bersama keluarga. Selamat menjamu rendang, ketupat, nasi impit kuah kacang dan beraneka juadah kuih raya. Tapi dalam kita bergembira, ingatlah juga kepada orang2 yang berada dalam kesusahan. Bersederhana itu lebih baik.

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin. Daripada aku dan bakal suamiku yang tak kunjung tiba...ahaks! gurau jer....:P

With Love,
Izzati Aisyah

No comments:

Post a Comment