Friday, 8 August 2014

Permulaan Baru

Assalamualaikum,

Pagi Jumaat yang indah lagi mendamaikan. Alhamdulillah, kita semua masih diberi nafas untuk terus menghambakan diri kepada-Nya. Semoga segala peluang yang dianugerahkan ini tidak disia-siakan sama sekali. Peluang untuk merubah diri menjadi hamba-Nya yang baik luaran & dalaman. In shaa Allah.

Tinggal lagi 4 hari untuk melangkah ke tarikh 12/8/2014. Tarikh keputusan UPU lepasan STPM diumumkan.  Menipu sangat-sangat kalau aku cakap tak takut, cuak, seram sejuk dan lain-lain. Dah jadi macam orang bercinta pun ada. Yelah, tidur tak lena, mandi tak basah, makan pun tak kenyang. Dalam fikiran asyik fikir, "kalau aku tak dapat macam mana?" Itu je ayat yang bermain dalam minda. Tapi kawan aku selalu nasihat. Rezeki kita Allah dah tetapkan. In shaa Allah, ada lah rezeki kita untuk melangkah ke universiti nanti. Tak kire IPTA/IPTS pun. Hati aku pun sentiasa berkata," nak jugak rasa suasana di Uni macam mana. Rasa cemburu dengan mereka2 yang dapat masuk Uni." Moga ade rezeki aku ke sana. Aminn

Semalam pihak UPU ade hantar SMS:

RM0.00 UPU: Semakan ke IPTA Lepasan STPM/ Setaraf sesi 2014/15 mulai 12tgh hari 12/08/14. Layari http://upu.moe.gov.my atau taip: UPU RESULT (NoKP) & SMS 15888.

Sms ini dihantar kepada semua alumni STPM tahun 2012/13. Dan semalam ada jugak aku terbaca status di group Persatuan Pra-Universiti 1 Malaysia, ada yang tak dapat pun mesej nie. Sampai ada yang tanya, "kalau tak dapat mesej tersebut tak dapat masuk U lah?" Tak semestinya macam tu lah. Mungkin salah satu sebab korang tak dapat SMS tu kerana korang terlupa nak tanda YA untuk soalan 32 di borang UPU. Soalannyaberbunyi begini:

32. Adakah anda bersetuju untuk menerima sebarang hebahan maklumat melalui Sistem Pesanan Ringkas(SMS)?

Mungkin dalam keadaan berdebar nak buat pilihan Universiti, dalam keadaan tergopoh-gapah nak isi borang tu sampai terlupa nak tick dekat bahagian maklumat tambahan tu. Kalau sebab lain lagi, mungkin korang dah tukar no hp yang baru ada korang dah tanda bahagian tu tapi still tak dpat. Mungkin ada kesilapan teknikal lah tu. Tapi jangan risau, In shaa Allah ada rezeki kita untuk masuk uni nanti. Sama2lah kita berdoa banyak2 ya...:)

Ok, katakanlah kita tak lepas untuk first intake nie, kita boleh jugak buat rayuan. Tolong ingat tarikh nie yer. Ada masa lebih kurang 11 hari untuk korang semua buat rayuan.

12-22 Ogos 2014 - Rayuan Kemasukan ke IPTA bagi calon Lepasan STPM/ sesi akademik 2014/15

Keputusan untuk Rayuan Kemasukan ke IPTA nie pula akan diumumkan pada minggu ke-3 bulan September 2014.

In shaa Allah, bila keputusan dah keluar nanti ianya merupakan permulaan baru bagi diri aku. Dah nak masuk universiti pun so kena pandailah berdikari. Selama nie duk bawah ketiak mak/ayah, kena duduk jauh nanti(kalau dpat uni luar Terengganulah) pandai2lah bawak diri ye cik Zati. Memang takut jugak tapi nak buat macam mana, kena bersiap sedialah. Inilah permulaan kehidupan yang lebih mencabar demi menggengam segulung Ijazah.



Akhir sekali, aku nak ucapkan semoga berjaya kepada diri aku dan juga semua lepasan STPM. Semoga kita semua diberi peluang untuk menjejakkan kaki ke universiti. Aminn...

Semoga berjumpa lagi di lain entry. Daa...

With Love,
Izzati Aisyah.

1 comment:

  1. Blogwalked!

    http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

    ReplyDelete