Thursday 21 August 2014

Maafkan Aku - Asfan

Assalamualaikum,

Ye, cik Zati sangatlah pemalas. Kalau nak ikutkan tiap2 bulan hanya 2 atau 3 entry sahaja dapat ditulis dalam belog yang tak seberapa comel nie. hahaha...Ampunkan patik. Tak taulah bila dah sambung belajar nanti, memang bersawang spiderwomen lah belog nie jawabnya. Tapi takpe, jarang2 update tulah yang membuatkan orang rindu, ye tak? Kisah benar ok! Bila aku tak update belog mesti ade orang yang tanya, bila nak update belog? lama dah tak baca update terbaharu dalam tu. Aku pun tiba2 nak menangis terharu bagai sebab ada gak yang bertanya. Ambik berat jugak korang ye kat aku? Sangatlah perah santan kau cik zati...hehehe

Kalau korang nie peminat novel kan, mesti korang tahu sekarang tengah fenomena apa dekat TV3? Alah, drama yang tengah hot dekat slot Akasia tu? Rindu Awak 200%. Yup! Drama nie mmg tengah trending sekarang. Kalau dekat fb, tak sah kalau takde orang yang update pasal this story. Melting dengan Zill Faezrul lah, geram dengan Armel Aisya lah...hehehe. Tapi seriuosly, aku memang suka sangat cerita nie. Pemilihan pelakon yang sangatlah tepat. Tak lama lagi dah nak tamat cerita nie. 28 episod je kot!


sumber gambar: pak cik google

Tengok gambar kat atas tu pun rasa dah melting. Nie gambar untuk episod akhir nnti.(kalau tak silap aku lah) sebab dalam novel bab epilog, diorang akan dapat anak sorang. Rasa tak sabar lak nak sampai part nie tapi sedih sebab dah ending. Bertabahlah, cerita je kot cik Zati!

Biasalah dalam setiap drama akan ade OST tersendiri. Lagu yang aku minat sangat2 dalam drama nie ialah Maafkan Aku by Asfan. Tak tau kenapa semua lagi Asfan aku minat. Kena dengan jiwa lah katakan. Sebab tu kawan aku, cik Husna asyik kata aku nie minah jiwang! hahaha...Tapi mmg betul apa, lagu nie mmg best. Siap dah hafal liriknya. Aku pun pelik, kenapa kalau suruh hafal bab2 belajar, lambat sangat nak ingat, bila dengar lagu boleh pulak lekat cepat2 dalam kepala. Lepas nie, kalau nak buat nota time study, kena buat melodinya sekali lah gamaknya. senang lekat! hahaha...merapu meraban dah aku nie...:P


Kalau nak dengar, boleh buka klip video nie ye, dah siap sedia lirik dah dalam tu. 



Kepada sesiapa yang dah tak sabar nak tahu ending cerita nie, bolehlah beli novel Rindu Awak 200% di kedai2 buku berhampiran atau order online dgn Karangkraf je. Novel & Drama kedua-duanya ada kekuatan yang tersendiri. Memang bestt!

Sampai sini jelah kot sesi merapu meraban, in shaa Allah jumpa lagi di lain entry. Have a nice day uolls!

With Love,
Izzati Aisyah

No comments:

Post a Comment