Friday 19 July 2013

Malaysian University English Test(MUET)

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, masih diberi kesempatan oleh Allah SWT untuk terus bernafas di bumi-NYA. Semoga kita sentiasa di bawah perlindungan DIA.

Hari itu, 9/7/2013(Selasa)...aku selamat menduduki kertas 2 untuk speaking test bagi MUET. Cuak yang amat. Yelah, aku ni mana nak pandai sangat ber-speaking bagai ni. Kalau main tali "skipping" tu pandai lah...:p

Seminggu sebelum tu memang dah prepare segala bagai dengan rakan2 yang lain, tapi biasalah bila darah gemuruh sampai semua benda jadi lain. Bila dah dipanggil masuk bilik kuarantin tu, aku dah mula seram sejuk. Kumpulan aku yang paling last sekali & yang lebih "special", pengawas yang bertugas tolong bukakan pintu dan mempersilakan kami masuk. uwaa, terharu jap. Tapi dah masuk je kat dalam bilik mesyuarat(merangkap bilik exam kami), mmg tak dapat dinafikan aku jadi lain. hahaha...lain yang macam mana?...ermm, tetiba aku bercakap perlahan, pengawas suruh buka soalan untuk task A, aku pergi buka soalan task B and so on..alahai, malu kot masa tu. Nasib baik ada rakan baikku merangkap "candidate C"
 (opkoslah Che Mat) menolong diriku ini..thank u, dear!...kalau ingat2kan balik mmg kelakar...hailaa..

Esok pula, 20/7/2013(Sabtu)...aku bakal menduduki peperiksaan kertas 1(Listening),3(Reading) & 4(Writing) untuk MUET pada kali ini. Inilah exam terakhir sebelum aku mengucapkan selamat tinggal untuk mu, wahai MUET...hehehe...nanti mesti rindu dekat Teacher Iza Mardiana yang comel lagi baik hati itu. Takpe, duduk dalam sekolah yang sama, konfem akan berjumpa lagi...yehaaa

Last but not least, aku harap untuk peperiksaan kali ini aku akan mendapat sekurang-kurangnya Band 4 dan ke atas. Memang bukan mudah tetapi pepatah inggeris ada mengatakan " When there is a will, there's a way". Cuba selagi terdaya wahai cik Izzati. U can do it!..Lepas nie boleh tumpukan dekat exam dan PBS 100%. Penggal 3 ini sangatlah mencabar emosi, mental & fizikal. Walaubagaimanapun, kena hadapi dengan senyuman. Ini lah penentu masa hadapan mu yang seterusnya, Izzati. Never Give Up!





Wish me luck, ok!..daaa

With Love,
Izzati Aisyah

No comments:

Post a Comment